MTA algav kampaania: Makse makstes hoiame Eestit koos

 MTA algav kampaania: Makse makstes hoiame Eestit koos

Täna, 8. veebruaril algab Maksu- ja Tolliameti (MTA) kampaania „Makse makstes hoiame Eestit koos“, mis rõhutab iga maksumaksja panust Eesti elu toimimisse.

 

 

„Oma igapäevastes toimetamistes me tihti ei märkagi, kuidas kasutame iseenesest mõistetavaid hüvesid, mis on võimalikud tänu maksurahale. Olgu selleks näiteks arstiabi, haridussüsteem, tuletõrje, politsei ja toll või vanemahüvitis,“ ütles MTA peadirektor Madis Jääger. „Iga inimene, kes maksab ausalt oma maksud, aitab hoida Eestit koos.“

 

 

Kampaania näod on armastatud laulja Ivo Linna ja populaarne näitleja Eduard Toman, kes küsivad: „Sa ju ei loobuks kiirabist?“ Nad meenutavad keerulisi aegu Eesti iseseisvumise perioodil, kui lubati oma riigi nimel süüa kasvõi kartulikoori. Täna on meil aga tugev riik just paljuski tänu sellele, et oleme saanud seda ühiselt maksuraha toel üles ehitada.

 

 

„Ainult maksude aus tasumine võimaldab riigil inimestele ja ettevõtjatele appi tulla siis, kui tabavad ootamatud raskused,“ lisas Jääger. „Nägime seda väga otseselt nii kevadise eriolukorra ajal kui ka praegu – riigi toetus jäi saamata neil, kes olid maksnud või vastu võtnud ümbrikupalka või muul moel maksude tasumisest hoidunud.“

 

 

Kampaania eesmärk on tõsta eestimaalaste maksuteadlikkust ja maksutahet, sest mida enam inimesi maksab maksud vabatahtlikult ära, seda vähem kulutab riik raha maksude kogumiseks. Uuringute kohaselt on Eesti elanike maksutahe küll viimasel kahel aastal kasvanud, kuid endiselt on näha, et teadmised maksudest on puudulikud.

 

 

Kampaania maandumislehel www.hoiaeestitkoos.ee  saab iga inimene ise vaadata, millised summad maksudega kogutakse ja mis võib jääda Eestis tegemata, kui makse ei laekuks. Samuti saab veebilehe linkide kaudu infot Eesti maksusüsteemi kohta ning teadmist, miks ei ole tark tegu võtta vastu ümbrikupalka. Samuti õpetatakse, kuidas maksud õigesti maksta siis, kui teenid ettevõtjana lisaraha.

 

 

MTA viib kampaania läbi nii eesti kui ka vene keeles ja see kestab 28. veebruarini. Kampaania ideelahenduse töötas välja loovagentuur Creatum.

Seotud teemad