Diislikütuse aktsiisitõus viiks tankimise taas lõunanaabrite juurde

 Diislikütuse aktsiisitõus viiks tankimise taas lõunanaabrite juurde

Valitsus on võtnud sihiks lõpetada järgmise aasta maikuust ajutisena mõeldud diislikütuse aktsiisilangetus. Logistika- ja transpordiettevõtjad hoiatavad, et see viib tankimise taas lõunanaabrite juurde ning kokkuvõttes kannab riik sellest suuremat kahju. Otsus peaks sündima aprillikuu jooksul.

 

 

Eelmisel kevadel, kui koroonaepideemia majanduse seiskas ja ettevõtted üleöö raskustega silmitsi seisma pani, otsustas valitsus langetada diislikütuse aktsiisi ajutiselt kaheks aastaks 0,372 euroni liitri kohta ehk 12 sendi võrra. Järgmise aasta maikuust peaks see taas 0,493 euroni kerkima, kuigi majanduskriis on koroonaviiruse mõjul veninud pikemaks kui alul osati prognoosida.

 

 

Ühest küljest vähenevad odavama aktsiisi mõjul laekumised riigieelarvesse, aastaseks kaotuseks on rahandusministeerium arvutanud umbes 50 miljonit eurot aktsiisitulude alalaekumist. Teisest küljest aga viib kallim aktsiis diislikütuse ostmise taas piiri taha – diislikütus on sel juhul odavam nii Lätis kui Venemaal, mida eeskätt suurtarbijad, nagu transpordi- ja logistikaettevõtted, varmalt ära on valmis kasutama. Teenuse marginaalid on üliväikesed, mistõttu võetakse kütust sealt, kust paremini ära tasub.

 

 

 

“Vedaja otsib alati odavamat kütust, sest see on tema püsikulu, sellest sõltub tema teenistus iga kilomeetri eest, mida ta läbima peab. Mida odavamalt ta saab seda teha, mida väiksemate kuludega, seda tulemuslikum on tema tegevus,” ütleb DSV Estonia juhatuse esimees Alvar Tõruke. “See hinnaerinevus aktsiisitõusul võib olla üle 20 sendi liitril kohta, mis teeb sisuliselt 200 eurot vahet kuni tuhandeliitrise tankimise puhul. See on märgatav – sellega võid rahulikult sõita Lätist Tallinnasse ja tagasi veel, justkui ilma rahata, selline on hinnavahe.”

Loe edasi SIIT

Allikas Err.ee

Seotud teemad